


-
Què és?
Es tracta d'una iniciativa de l'Agència de Desenvolupament Econòmic de l'AMB, amb la col·laboració dels municipis metropolitans, per assessorar i acompanyar empreses en el seu procés d'internacionalització. L'objectiu del projecte és impulsar l'exportació del teixit empresarial metropolità i contribuir en la millora de la seva competitivitat.
-
A qui s'adreça?
Empreses individuals, microempreses i Pimes de productes i serveis de qualsevol sector, sense o amb poca experiència a nivell internacional i que vulguin iniciar un procés d'exportació.
-
Què s'ofereix?
- Sessió de formació bàsica sobre negoci internacional de 5 hores de durada.
- Informe individual sobre potencial internacional i oportunitats de negocia l'exterior.
- Participació en accions de promoció internacional.
- Certificació de participació en el projecte Exportmetropolis.
-
Fases
-
Fase 1: assessorament
La fase 1 és totalment gratuïta. La participació en la fase 1 d'assessorament no implica forçosament la participació de l'empresa en la fase 2 de promoció internacional.
Sessions realitzades entre maig i octubre de 2019
Municipi Espai Barberà del Vallès Nodus Barberà Badalona BCIN-Centre Internacional de Negocis Castellbisbal, Pallejà i Sant Andreu de la Barca Ajuntament de Castellbisbal Sant Cugat del Vallès Centre BeBusiness Vita Sant Feliu de Llobregat, Sant Just Desvern i Sant Joan Despí Centre de Serveis El Pla Barcelona Cambra de Comerç de Barcelona Innobaix (Cornellà de Llobregat) Citilab Sant Adrià del Besòs Edifici Besòs L'Hospitalet de Llobregat Edifici Gornal Activa El Prat de Llobregat Centre de Promoció Econòmica Gavà i Castelldefels Centre de Serveis a l'Empresa Cerdanyola del Vallès Servei Municipal de Treball i Promoció Econòmica Sant Boi de Llobregat Edifici Centre de Serveis Barcelona Cambra del Comerç de Barcelona -
Sessió de formació (5 hores)
- Internacionalització del model de negoci: per què exportar?
- El pla de negoci internacional.
- Selecció de mercat més interessant per a l'empresa.
- Localització dels clients potencials de l'empresa en els mercats internacionals.
- Comunicar el producte/servei a nivell internacional.
- Principals fonts d'informació.
-
Anàlisi de l'empresa
- Elaboració d'una diagnosi del potencial exportador de l'empresa participant.
- Punts forts i punts febles de l'empresa.
- El departament internacional de la microempresa.
- Recomanacions finals.
-
Sessió de formació (5 hores)
-
Fase 2: missions empresarials
Organització de missions comercials per a les empreses interessades en obrir el seu negoci a nous mercats europeus (preferentment França i Alemanya). S'elaborarà una agenda individual de treball per a cada empresa participant, amb l'objectiu de cercar potencials clients i canals de distribució en aquests països.
-
Què s'ofereix?
- Reunió individual amb l'empresa corresponsal per conèixer les necessitats de l'empresa participant a l'acció comercial.
- Recerca d'informació i de contactes comercials als mercats destí.
- Breu presentació de l'empresa al mercat de destí a potencials clients.
- Agenda de treball individualitzada amb les empreses interessades elaborada per l'empresa corresponsal.
- Suport logístic en la preparació de l'acció.
- Seguiment resultats post acció comercial.
Nota: El cost d'aquests serveis està valorat en més de 1.500 €. -
Participants i calendari
L'acció està oberta a un màxim de 25 empreses que hagin participat en la FASE 1 del Projecte ExportMetropolis i que seran seleccionades per ordre d'inscripció, un cop validada la seva participació.
Missions previstes durant 2020:- Mercat alemany.
- Mercat francès.
- Altres mercats europeus: a valorar individualment en funció de la viabilitat
-
Inscripció i condicions econòmiques
Import: 250 €
Aquest import serà retornat en concepte de bossa de viatge a totes les empreses que completin la FASE 2. Sobre les condicions econòmiques:- Els serveis de recerca d'informació, l'agenda personalitzada de treball en cada mercat i suport en la preparació de l'acció comercial (valorats en més de 1.500€) estan subvencionats al 100% per l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB).
- Subvenció / Bossa de viatge de 250€ per a les empreses que viatgin al mercat de destí i justifiquin la seva participació.
-
Despeses a càrrec de l'empresa:
- Despeses de viatge, allotjament i manutenció a destí.
- Costos de desplaçament interiors.
- Costos de traducció de la documentació (si s'escau).
- Intèrpret en el mercat de destí (si s'escau).
-
Què s'ofereix?
-
Fase 1: assessorament
-
Més informació
Fullet informatiu
agenciaeconomica@amb.cat
93 223 51 51 (Ext. 5404)
Projecte gestionat per:
Entitats col·laboradores