SMARTMED 2a fase

Noticia 25.03.21

Inici de la prova pilot d'aquest projecte europeu de turisme intel·ligent

Durant el mes de març s'ha iniciat la fase 2 del projecte europeu SMARTMED, en el qual l'AMB participa des del setembre del 2019, amb l'objectiu d'impulsar destinacions turístiques intel·ligents a la zona del Mediterrani.

En aquesta segona fase del projecte, cada un dels socis europeus desenvoluparan i implementaran un projecte pilot al seu territori, relacionat amb els diferents àmbits de treball del projecte: mercat laboral, sostenibilitat, noves solucions tecnològiques, etc.

Pel que fa a l'AMB, es treballarà, conjuntament amb un soci tecnològic, en el disseny i l'elaboració d'un sistema d'informació i intel·ligència turística (SIIT) per al territori metropolità, amb l'objectiu que els 36 municipis metropolitans, actors i agents socioeconòmics de l'ecosistema turístic puguin dissenyar noves iniciatives, serveis i productes adaptats a les diferents necessitats dels perfils turístics. A més, aquesta nova eina de gestió estratègica permetrà millorar l'impacte de les iniciatives turístiques dels municipis i obtenir informació qualitativa del sector.

Gràcies a solucions tecnològiques com ara les dades massives, la sensorització o la intel·ligència empresarial, aquesta nova font d'informació turística de l'àrea metropolitana podrà recopilar i monitorar de manera totalment automatitzada les dades estadístiques i elaborarà una anàlisi detallada de les diferents fonts d'informació. Aquesta nova eina tecnològica permetrà conèixer en profunditat el perfil socioeconòmic dels visitants, els fluxos de mobilitat turística, l'oferta i la demanda –entre altres indicadors del sector turístic als 36 municipis metropolitans.

La previsió és treballar en el disseny i desenvolupament de la plataforma durant el 2021 i poder-ne fer el llançament durant el primer trimestre de l'any 2022.

El projecte europeu SMARTMED, finançat pel programa Interreg MED, està abordant els reptes més importants que tenen els països de la regió mediterrània a l'hora de desenvolupar destinacions turístiques intel·ligents, inclusives i sostenibles, com a conseqüència de l'alta estacionalitat i la falta de cooperació entre els principals actors públics i privats.
IMG

Proyectos relacionados

Compartir