Sessió en línia SMARTMED

Noticia 23.10.20

Impulsa el turisme intel·ligent a l'àrea metropolitana de Barcelona

El dimarts 20 d'octubre, l'Agència de Desenvolupament Econòmic va organitzar una sessió en llínia per tancar la fase d'anàlisi estratègica i participativa del projecte europeu SMARTMED.

Aquest projecte aborda els principals reptes que tenen els països de la regió mediterrània a l'hora de desenvolupar destinacions turístiques intel·ligents, inclusives i sostenibles.

SMARTMED té una durada de 2 anys i mig (fins el juny del 2022) i s'estructura en una primera fase d'anàlisi i planificació estratègica i una segona fase de desenvolupament d'una prova pilot per posicionar l'àrea metropolitana de Barcelona com una destinació turística intel·ligent.

Durant el mes d'octubre s'han organitzat diferents sessions de treball amb la participació de més de 50 assistents, incloent-hi diferents perfils i actors de l'ecosistema turístic metropolità, tant a nivell del sector públic com del privat.

L'objectiu d'aquestes sessions era posar a debat i reflexionar sobre el model de turisme intel·ligent a l'àrea metropolitana i implicar-hi els diferents agents públics i privats.

En concret, s'han estructurat 4 taules de treball centrades en temes com ara les estratègies de turisme a l'espai metropolità de Barcelona, l'estructura de governança per impulsar l'àrea metropolitana com una destinació turística intel·ligent, l'optimització de la generació i gestió d'informació del sector turístic metropolità i la recerca de la cohesió dels actius turístics de la destinació metropolitana.

Les sessions de treball s'han organitzat en dinàmiques de grup de diàleg i debat, orientades a la posada en comú de les visions dels diferents participants. Aquest procés s'ha estructurat en dos eixos de reflexió, un de centrat en identificar reptes i tendències i l'altre centrat en donar resposta a aquests reptes mitjançant propostes.

Entre les conclusions extretes d'aquestes sessions i presentades durant la sessió de tancament del dia 20 d'octubre, es pot destacar:
  • Crear informació de valor que reflecteixi el fet turístic metropolità, la seva dimensió i la caracterització.
  • Estructurar un sistema de governança que representi el conjunt de les administracions involucrades, així com els principals representats del sector empresarial en l'espai metropolità.
  • Refermar una visió metropolitana en el procés de generació de valor en relació amb els actius turístics actuals i potencials dins l'espai metropolità.
  • Assolir una mobilitat interna destacada de la població de l'espai metropolità i una optimització de l'afluència del turisme en resposta a la valorització dels seus actius.
Amb aquestes sessions de treball finalitza la fase d'anàlisi estratègica i es dona el tret de sortida al desenvolupament del pla d'acció, que servirà per elaborar amb més detall la prova pilot prevista per al 2021. 
Sessió online del projecte SMARTMED

Galería de imágenes

Compartir