- Tema:
- Economia circular
- Sector:
- Alimentació
- Tipus:
-
Entitats
- Categoria:
- Economia circular
- Subcategoria:
- Bones pràctiques
- Telèfon:
- Correu electrònic:
- Web:
- Xarxes socials:
Campanya "5 al dia" (Mercabarna i Gremi de Majoristes del Mercat Central de Fruites i Hortalisses (AGEM)

Descripció
Títol de l'acció: Campanya "5 al dia" (Mercabarna i Gremi de Majoristes del Mercat Central de Fruites i Hortalisses (AGEM)
Localització: Catalunya
Tipus de col·laboració: Altres
Altres Especificar: Sensibilització sobre alimentació saludable (consum d´entre 5 racions de fruites i hortalisses) i la lluita contra el malbaratament
Estat: En funcionament
Resum: El descens del consum de fruites i hortalisses fresques, sobretot entre les franges més joves de població, a favor d'altres productes transformats -pastisseria, làctics, sucs envasats…- que gaudeixen normalment d'un gran suport publicitari, preocupa les institucions que vetllen per l'educació i la salut del consumidor.
En aquest sentit, la campanya "5 al dia", nascuda el 1998, té com a principal objectiu promoure el consum de les fruites i hortalisses entre els infants, així com entre les seves famílies i les escoles que els formen.
L'eslògan de la campanya fa referència a la importància que té per a la correcta alimentació dels infants el consum d'un mínim de cinc racions diàries entre fruites i hortalisses. Aquests aliments són fonamentals per al correcte desenvolupament dels nens, per la seva riquesa en vitamines, sals minerals, fibra i carbohidrats. A més, serveixen per prevenir malalties que apareixen a l'edat adulta, com el càncer i els problemes cardiovasculars.
Objectius / reptes:
Descripció / solució: L'eix central de la campanya consisteix en una visita a les instal·lacions de Mercabarna. Al voltant d'aquesta activitat se'n desenvolupen tres més, que es complementen: treball a l'escola, un de previ i un altre de posterior a la visita, i treball a casa.
Pel que fa a la visita a Mercabarna, els nens i nenes participen a una classe interactiva i dinàmica, per, posteriorment, visitar el Mercat Central de Fruites i Hortalisses, descobreixen nous sabors de fruites i hortalisses a través del joc. Abans i després de la visita els infants reben material pedagògic per treballar tant a l´escola com en família.
Resultats: Difondre el missatge d´hàbits saludables i la necessitat de lluitar contra el malbaratament alimentari als 6.000 nens que realitzen aquesta Campanya i a les seves famílies
Contacte: Ingrid Buera
Empresa: Mercabarna
Localització: Catalunya
Tipus de col·laboració: Altres
Altres Especificar: Sensibilització sobre alimentació saludable (consum d´entre 5 racions de fruites i hortalisses) i la lluita contra el malbaratament
Estat: En funcionament
Resum: El descens del consum de fruites i hortalisses fresques, sobretot entre les franges més joves de població, a favor d'altres productes transformats -pastisseria, làctics, sucs envasats…- que gaudeixen normalment d'un gran suport publicitari, preocupa les institucions que vetllen per l'educació i la salut del consumidor.
En aquest sentit, la campanya "5 al dia", nascuda el 1998, té com a principal objectiu promoure el consum de les fruites i hortalisses entre els infants, així com entre les seves famílies i les escoles que els formen.
L'eslògan de la campanya fa referència a la importància que té per a la correcta alimentació dels infants el consum d'un mínim de cinc racions diàries entre fruites i hortalisses. Aquests aliments són fonamentals per al correcte desenvolupament dels nens, per la seva riquesa en vitamines, sals minerals, fibra i carbohidrats. A més, serveixen per prevenir malalties que apareixen a l'edat adulta, com el càncer i els problemes cardiovasculars.
Objectius / reptes:
- Conscienciar els menors perquè consumeixin cinc racions diàries de fruites.
- Conèixer la piràmide dels aliments des d'un vessant pràctic: composició de menús equilibrats.
- Reconèixer els productes frescos i els beneficis dels productes de temporada i de proximitat.
- Distingir les famílies de fruites i verdures i diferenciar-ne les propietats.
- Conscienciar els menors sobre la importància d'evitar el malbaratament d'aliments.
Descripció / solució: L'eix central de la campanya consisteix en una visita a les instal·lacions de Mercabarna. Al voltant d'aquesta activitat se'n desenvolupen tres més, que es complementen: treball a l'escola, un de previ i un altre de posterior a la visita, i treball a casa.
Pel que fa a la visita a Mercabarna, els nens i nenes participen a una classe interactiva i dinàmica, per, posteriorment, visitar el Mercat Central de Fruites i Hortalisses, descobreixen nous sabors de fruites i hortalisses a través del joc. Abans i després de la visita els infants reben material pedagògic per treballar tant a l´escola com en família.
Resultats: Difondre el missatge d´hàbits saludables i la necessitat de lluitar contra el malbaratament alimentari als 6.000 nens que realitzen aquesta Campanya i a les seves famílies
Contacte: Ingrid Buera
Empresa: Mercabarna
On
-
Mercabarna c/ Major de Mercabarna, 76 Centre Directiu, 5ª planta, 08040, Barcelona