L'Agència de Desenvolupament Econòmic mostra les seves eines i projectes
Presència al Bizbarcelona 2019
Notícia 25.06.19
L'Agència de Desenvolupament Econòmic va participar a la novena edició del Bizbarcelona, que va tenir lloc els dies 12 i 13 de juny al recinte de la Fira de Barcelona. L'esdeveniment, que permet connectar emprenedors i pimes, va reunir prop de 14.000 visitants.
L'Agència —que n'és promotora— va ser molt activa a la fira: va fer diverses ponències i presentacions entorn de temes molt diversos al seu estand. Totes les propostes estan directament relacionades amb les noves inversions, l'emprenedoria, la innovació i la sostenibilitat.
Així, l'estand de l'Agència Metropolitana comptava amb diferents espais, com ara una zona de plafons informatius amb les principals activitats que fomenta, un espai de reunions enfocat a informar i animar empreses, inversors i emprenedors, una zona amb dues grans pantalles tàctils que permetien conèixer l'aplicació dels cercadors immobiliaris o navegar pel portal web de l'Agència, un espai de marxandatge i informació i, finalment, la zona de ponències, on es van fer més d'una desena de conferències.
Ampli ventall de xerrades i conferències
Al llarg de les dues jornades, totes les xerrades i conferències han tingut una bona afluència de públic. La participació i el feedback entre els ponents i el públic han permès a l'Àgència posar en valor les principals tasques que es duen a terme, ja sigui internament o com a suport a les empreses, els emprenedors i els estudiants.
Del primer dia, dimecres 12, cal destacar les presentacions del matí sobre els polígons d'activitat econòmica (PAE), el TROP i el FLAIX d'enguany, i la ponència de l'alcaldessa d'Esplugues, Pilar Díaz Romero. A la tarda, emprenedors i petites empreses van fer xerrades sobre economies locals emergents i nous models de negoci, amb un caire més pràctic.
El dijous 13 va començar amb una ponència a la sala d'actes L9, "Recursos digitals de suport a l'empresa: 92 eines de finançament", en la qual es van presentar una sèrie d'ajudes econòmiques per a les empreses (ja fossin noves, en creixement o en expansió). Més tard, a la mateixa sala d'actes, es va fer la conferència "Hub Talent: xarxa metropolitana per a l'impuls de la creativitat i la innovació", relacionada amb projectes, reptes i bones pràctiques que afavoreixin la identificació i promoció d'experiències innovadores, a part d'incentivar la cohesió social.
La resta de conferències van estar molt més vinculades amb la creativitat i les noves tecnologies. L'Innobús metropolità, les beques d'emprenedoria social i tecnològica, el Hub Talent i el MetròpolisFPLab en són els exemples més il·lustratius.
L'Agència —que n'és promotora— va ser molt activa a la fira: va fer diverses ponències i presentacions entorn de temes molt diversos al seu estand. Totes les propostes estan directament relacionades amb les noves inversions, l'emprenedoria, la innovació i la sostenibilitat.
Així, l'estand de l'Agència Metropolitana comptava amb diferents espais, com ara una zona de plafons informatius amb les principals activitats que fomenta, un espai de reunions enfocat a informar i animar empreses, inversors i emprenedors, una zona amb dues grans pantalles tàctils que permetien conèixer l'aplicació dels cercadors immobiliaris o navegar pel portal web de l'Agència, un espai de marxandatge i informació i, finalment, la zona de ponències, on es van fer més d'una desena de conferències.
Ampli ventall de xerrades i conferències
Al llarg de les dues jornades, totes les xerrades i conferències han tingut una bona afluència de públic. La participació i el feedback entre els ponents i el públic han permès a l'Àgència posar en valor les principals tasques que es duen a terme, ja sigui internament o com a suport a les empreses, els emprenedors i els estudiants.
Del primer dia, dimecres 12, cal destacar les presentacions del matí sobre els polígons d'activitat econòmica (PAE), el TROP i el FLAIX d'enguany, i la ponència de l'alcaldessa d'Esplugues, Pilar Díaz Romero. A la tarda, emprenedors i petites empreses van fer xerrades sobre economies locals emergents i nous models de negoci, amb un caire més pràctic.
El dijous 13 va començar amb una ponència a la sala d'actes L9, "Recursos digitals de suport a l'empresa: 92 eines de finançament", en la qual es van presentar una sèrie d'ajudes econòmiques per a les empreses (ja fossin noves, en creixement o en expansió). Més tard, a la mateixa sala d'actes, es va fer la conferència "Hub Talent: xarxa metropolitana per a l'impuls de la creativitat i la innovació", relacionada amb projectes, reptes i bones pràctiques que afavoreixin la identificació i promoció d'experiències innovadores, a part d'incentivar la cohesió social.
La resta de conferències van estar molt més vinculades amb la creativitat i les noves tecnologies. L'Innobús metropolità, les beques d'emprenedoria social i tecnològica, el Hub Talent i el MetròpolisFPLab en són els exemples més il·lustratius.