Més de 1.000 serveis disponibles a la plataforma de Serveis a Empreses i Emprenedoria
Integració de serveis al comerç
Amb la recent incorporació de tots els serveis que presenten els ajuntaments metropolitans en l’àmbit del comerç, la Plataforma de Serveis a Empreses i Emprenedoria de l'Agència de Desenvolupament Econòmic de l'AMB ha sobrepassat amb escreix els 1.000 serveis recollits de gairebé 150 agents.
En concret, s’han integrat més de 300 serveis destinats al sector comerç que s’ofereixen al territori metropolità.
La Plataforma, conceptualitzat com un motor de cerca assistida que reuneix els serveis i recursos municipals i supramunicipals disponibles, en l'àmbit metropolità, per donar suport al creixement de l'activitat econòmica local en totes les fases vitals per les quals passen les empreses i les persones emprenedores. Permet trobar, conèixer i accedir de forma àgil als diferents serveis existents en matèria de promoció econòmica, dinamització i informació d'interès empresarial, de manera fàcil, senzilla i estructurada.
Actualment, la Plataforma recull més de 450 serveis destinats a la creació, consolidació i creixement d'empreses, com poden ser serveis per a la finançament, innovació o internacionalització empresarial. També, més de 350 serveis vinculats als recursos necessaris per a les empreses, tals com l'adquisició d'espais per desenvolupar l'activitat empresarial, formació empresarial, observatoris de dades o l'accés a borses de treball. Finalment, disposa de més de 90 serveis destinats a les tramitacions i el suport en les relacions de les empreses i persones emprenedores amb l'administració pública.
Eina de servei i suport
Amb una mitjana de més de 2.000 visites mensuals, la Plataforma és també una eina de suport per a les diferents àrees i àmbits municipals, en el disseny de polítiques públiques efectives per afavorir l'activitat econòmica. Al llarg del darrer any s’ha treballat, conjuntament, amb el personal tècnic dels diferents municipis metropolitans per revisar la qualitat del contingut i mantenir-lo actualitzat. També s’han intensificat accions de comunicació, per tal que de fer-la més visible.