Mesures per a la dinamització del petit comerç i de l'avaluació del sector i l'impacte de les iniciatives.
Fitxa tècnica
- Àmbit:
- Empresa, PAE i mercat de treball
- Data projecte:
- 05.2019
- Estat:
- En execució
- Tipus:
- Estudis i publicacions, Projectes, Serveis sobre el mapa
- Públic:
- Ajuntaments, Ciutadania, Empreses
- Temes:
- Comerç
- Finalitat:
- Suport als municipis metropolitans per a l'impuls de l'activitat comercial a través de la promoció dels serveis locals en aquesta matèria.
Descripció
Desplegament de polítiques de dinamització comercial amb assistència a les accions que ja desenvolupen els municipis metropolitans en aquest àmbit, amb l'avaluació de la situació del comerç en tot el territori i dades que han de permetre mesurar la seva vitalitat i l'impacte de les accions realitzades.
Forma part del projecte el foment de l'adaptació del petit comerç a les noves tendències de consum. El propòsit és que els establiments segueixin essent un element clau en la vertebració social i la generació d'ocupació als municipis.
Aquesta iniciativa inclou el visor metropolità de l'activitat comercial, una eina que permet disposar d'una base de dades detallada dels diferents sectors comercials i la seva presència als municipis. La informació s'ofereix segons la tipologia de producte, tot i que el comerç alimentari disposa d'un àmbit específic.
Cal destacar, com a punt de partida del projecte, la diagnosi prèvia efectuada en l'ecosistema comercial dels municipis, amb una rigorosa i exhaustiva anàlisi dels prop de 130.000 locals comercials que el conformen.
D'altra banda, amb la voluntat d'aportar una visió global de l'afectació de les noves tendències a l'estructura comercial i, en particular, identificar els reptes que ha d'afrontar el sector comercial metropolità, es va elaborar un informe sobre el sector del comerç en la sèrie TROP (Tendències, Reptes, Oportunitats i Desenvolupament) de l'AMB, mitjançant la concertació amb l'Institut Cerdà, que s'estructura a través de quatre apartats: contextualització del sector, anàlisi del paper dels actors de la cadena de subministrament, identificació de tendències i casos d'èxit, detecció de reptes i necessitats a afrontar.
Forma part del projecte el foment de l'adaptació del petit comerç a les noves tendències de consum. El propòsit és que els establiments segueixin essent un element clau en la vertebració social i la generació d'ocupació als municipis.
Aquesta iniciativa inclou el visor metropolità de l'activitat comercial, una eina que permet disposar d'una base de dades detallada dels diferents sectors comercials i la seva presència als municipis. La informació s'ofereix segons la tipologia de producte, tot i que el comerç alimentari disposa d'un àmbit específic.
Cal destacar, com a punt de partida del projecte, la diagnosi prèvia efectuada en l'ecosistema comercial dels municipis, amb una rigorosa i exhaustiva anàlisi dels prop de 130.000 locals comercials que el conformen.
D'altra banda, amb la voluntat d'aportar una visió global de l'afectació de les noves tendències a l'estructura comercial i, en particular, identificar els reptes que ha d'afrontar el sector comercial metropolità, es va elaborar un informe sobre el sector del comerç en la sèrie TROP (Tendències, Reptes, Oportunitats i Desenvolupament) de l'AMB, mitjançant la concertació amb l'Institut Cerdà, que s'estructura a través de quatre apartats: contextualització del sector, anàlisi del paper dels actors de la cadena de subministrament, identificació de tendències i casos d'èxit, detecció de reptes i necessitats a afrontar.