S’ha donat suport a les polítiques locals de foment de l’empresa i l’emprenedoria
L’AMB a Bizbarcelona
Per sisè any consecutiu, l’Agència de Desenvolupament Econòmic de l’AMB ha tingut presència a la fira Bizbarcelona, que s'ha celebrat el 4 i 5 d’octubre. En l'edició del 2023, la innovació, la digitalització i la sostenibilitat han estat els tres eixos clau de l’esdeveniment.
Amb el lema “Connectem la transformació digital, la sostenibilitat i la innovació”, l’Agència hi ha presentat el nou catàleg de serveis i programes metropolitans de desenvolupament econòmic, a través de tres propostes ben diferenciades. D'una banda, dues conferències monogràfiques per explicar els principals programes de l’Agència:
- “Mesures per acostar la innovació oberta a les petites i mitjanes empreses metropolitanes“
- “IMPIMET, el nou servei de suport al finançament per a les empreses metropolitanes”
D'una altra, ha organitzat quatre taules de treball per debatre sobre temes d’aplicació a la promoció econòmica local:
- “L’FP i el talent humà per fer més competitiva l'empresa metropolitana”
- “L’impacte de la nova normativa de descarbonització a les empreses”
- “La xarxa metropolitana d’oficines d’atenció a l’empresa (OAE)”
- “Reptes i oportunitats dels sistemes d'informació en el marc dels PAE metropolitans”
I, finalment, ha cedit espais al seu estand a empreses beneficiàries dels diferents programes de l’AMB i entitats col·laboradores.
A més d’aquestes tres propostes de difusió, va rebre una delegació de Tànger, amb la qual es va abordar el projecte "PP Emploi”.
Més de 700 sol·licituds d’informació
Més de 150 persones de 29 entitats i institucions (entre les quals el Port de Barcelona, la Diputació, els consells comarcals del Baix Llobregat i del Vallès Occidental, la Cambra de Barcelona, AEBALL, Innobaix, Fundació BCN FP...) han participat en les propostes de l’Agència. També hi han estat presents 27 ajuntaments metropolitans i empreses municipals de promoció econòmica (Barcelona Activa, Nodus Barberà, Bcin Badalona...).
En aquest context, s’han generat més de 12 hores de treball i més de 700 sol·licituds d’informació referida a l’activitat de l’Agència. Aquestes dades, així com el flux i ritme d’activitats programades, l’increment de visitants i les aliances establertes amb el teixit empresarial, impliquen una valoració molt positiva de la presència de l’AMB al Bizbarcelona, que ha de servir d’inspiració per consolidar nous reptes de l’empresa i l’emprenedoria del futur.
L’Agència de Desenvolupament Econòmic aposta, en aquest sentit, per la innovació, la sostenibilitat i la digitalització com a eines de competitivitat per a l’empresa i el seu creixement.
On
-
Fira Barcelona