Accions post-COVID19 pel turisme

Notícia 01.07.20

Recull de mesures i bones pràctiques per donar suport als municipis metropolitans

L'Agència de Desenvolupament Econòmic de l'AMB ha publicat un recull de mesures i bones pràctiques per donar suport als municipis metropolitans en el desenvolupament d'iniciatives per afavorir la reactivació del sector turístic de la metròpolis de Barcelona després de la COVID-19.

El turístic ha estat un dels sectors econòmics més afectats per la COVID-19. Per aquest motiu, l'Agència ha elaborat un benchmarking de bones pràctiques a escala nacional i internacional, amb 22 accions i mesures, desenvolupades tant en l'àmbit públic com en el privat, per pal·liar l'impacte de la pandèmia en el turisme. Aquest document s'ha elaborat amb la col·laboració de la Fundació Eurecat, en el marc del projecte europeu Interreg SMARTMED, on l'AMB participa conjuntament amb socis d'altres països europeus per impulsar i desenvolupar un model de turisme intel·ligent a la regió de la Mediterrània.

Objectius i mesures

L'informe es fonamenta en 4 grans objectius: vertebrar un espai turístic funcional, millorar la gestió de l'activitat turística dels municipis, generar informació de qualitat sobre l'activitat del turisme i complementar la cooperació amb altres administracions.

A partir d'aquests objectius s'ha fet una cerca a escala nacional i internacional per trobar mesures desenvolupades per organitzacions públiques i privades, fàcils de replicar, i emmarcades àmbits com l'atractivitat, màrqueting i comunicació, la governança, la mobilitat, la gestió del coneixement, la seguretat sanitària i el suport  a les empreses.

Aquest document, amb les 22 solucions i iniciatives presentades, s'ha elaborat amb la intenció de compartir projectes innovadors i facilitar als 36 municipis metropolitans el disseny de noves estratègies i iniciatives a curt i mitjà termini. L'estudi s'ha dut a terme dins del projecte europeu de turisme SmartMed on s'està elaborant una diagnosi sobre la situació del sector turístic a l'àrea metropolitana de Barcelona. Aquesta diagnosi servirà per desenvolupar, durant l'últim trimestre de l'any, un pla d'acció pel turisme metropolità, en el qual hi participaran els diferents actors, públics i privats, implicats en l'ecosistema turístic metropolità.
IMG

Compartir