Summit Barcelona Turisme

Notícia 12.04.19

L'AMB participa en la primera edició d'aquest espai de debat

L'Agència de Desenvolupament Econòmic de l'AMB ha estat present a la primera edició del Summit Barcelona: turisme de qualitat vs. massificació turística, celebrat el 8 i 9 d'abril al CaixaForum.

El Summit és un espai de debat de caràcter internacional, on s'han analitzat els diferents models i reptes del sector turístic per a les grans ciutats europees. Es tracta d'una de les iniciatives que desenvolupa The Shopping & Quality Tourism Institute, el think tank que analitza i impulsa el turisme de qualitat i de compres a Espanya. 

L'Agència hi ha participat a través d'una ponència del vicepresident de l'Àrea de Desenvolupament Social i Econòmic de l'AMB, Jaume Collboni, sobre l'estratègia turística metropolitana. La ponència va tractar sobre la necessitat d'impulsar una estratègia de turisme per a tota l'àrea metropolitana, amb un enfocament de sostenibilitat social, ambiental i econòmica, i sobre el fet que un dels principals reptes que té el sector turístic a casa nostra és el d'augmentar la qualitat dels llocs de treball del sector i, per tant, apostar per un turisme sostenible que tingui impacte directe en el creixement econòmic i la millora social de tots els ciutadans i ciutadanes. 

El vicepresident metropolità també va ressaltar la importància de desenvolupar instruments que permetin gestionar i governar el sector turístic en l'àmbit metropolità de manera integrada, transversal i territorial, incloent-hi els municipis i la societat civil. Per aquest motiu, va proposar la incorporació de la dimensió metropolitana al Consorci de Turisme de Barcelona. També va aprofitar l'acte per presentar la proposta de celebrar una nova exposició universal a Barcelona el 2030.
IMG

On

  • CaixaForum Barcelona

Compartir

Agència desenvolupament econòmic" activeplugins="displayfeatures" sendpageview="true">